Analiza narzędzi komunikacji wewnętrznej
Czym jest analiza narzędzi komunikacji wewnętrznej?
Analiza narzędzi komunikacji wewnętrznej pozwala na określenie efektywności narzędzi komunikacyjnych stosowanych w organizacji. Najczęściej stosowanymi technikami badawczymi są badania ankietowe, szybkie sondaże, wywiady pogłębione oraz wywiady w grupach focusowych oraz różnorodne analizy statystyczne (czytelnictwa, odwiedzin stron w intranecie, itp.).
Dane zebrane podczas analizy narzędzi komunikacyjnych umożliwiają:
- ocenę stosowanych narzędzi komunikacyjnych,
- diagnozę preferencji pracowników odnośnie narzędzi komunikacyjnych,
- określenie kierunków doskonalenia poszczególnych narzędzi.
W jakich sytuacjach proponujemy analizę narzędzi komunikacji wewnętrznej?
- gdy dotychczas stosowane narzędzia są źle oceniane przez pracowników,
- gdy w ostatnim czasie wprowadzono nowe narzędzia komunikacyjne i należy zbadać ich efektywność,
- gdy firma chce regularnie monitorować efektywność narzędzi komunikacyjnych.