Budowanie zaangażowania pracowników
Czym jest zaangażowanie pracowników?
Zaangażowanie pracowników najprościej określić można jako niezbędny zasób do tego, aby potencjał pracowników przełożyć na rezultaty biznesowe. Zaangażowanie ma swoje źródło w pozytywnych nastawieniach pracownika do firmy i przełożonych, postrzeganiu możliwości rozwoju w organizacji adekwatnie do indywidualnych oczekiwań, a także poczuciu współuczestnictwa i współdecydowania.
Wyzwania
- Jak zwiększać zaangażowanie pracowników?
- Jak zmierzyć poziom zaangażowania wśród pracowników?
- Jak określić najważniejsze problemy, obniżające poziom zaangażowania pracowników?
- Jak zbudować projekt zwiększający zaangażowanie pracowników?
- Jak wciągnąć pracowników do współrealizacji projektu?
Poprzez jakie działania zapewniamy niezbędne wsparcie?
- diagnoza poziomu zaangażowania pracowników (badania opinii),
- wypracowanie projektów zwiększających zaangażowanie pracowników (warsztaty, doradztwo),
- wspieranie realizacji projektów zwiększających zaangażowanie pracowników (warsztaty, doradztwo).
Co to daje?
Zaangażowani pracownicy to tacy, którzy w razie potrzeby są gotowi podjąć dodatkowy wysiłek na rzecz swojej firmy. Praktyka oraz różnorodne badania potwierdzają, że to oni w największym stopniu wpływają na sukces biznesowy każdej organizacji, a w końcowym efekcie lepsze wyniki finansowe.