Doskonalenie komunikacji kierowniczej
Czym jest komunikacja kierownicza?
Komunikacja kierownicza obejmuje działania komunikacyjne realizowane przez kierowników w ramach struktury zarządzania. Aby te działania realizować skutecznie, kierownicy powinni posiadać niezbędne umiejętności, a także odpowiedni poziom zaangażowania w działania komunikacyjne, oraz regularnie otrzymywać informacje niezbędne do realizacji funkcji kierowniczych.
Wyzwania
- Jak wzmacniać kompetencje komunikacyjne kierowników?
- Jak sprawić, by kierownicy chętniej przekazywali informacje podwładnym?
- Jak zdiagnozować umiejętności komunikacyjne kadry kierowniczej?
- Jak wspierać kierowników w komunikowaniu?
- Jak zbudować efektywny system komunikacji kierowniczej?
Poprzez jakie działania zapewniamy niezbędne wsparcie?
- diagnoza kompetencji komunikacyjnych kierowników (ocena 360°)
- doskonalenie kompetencji komunikacyjnych kierowników (warsztaty, coaching)
- zbudowanie efektywnego systemu komunikacji kierowniczej (warsztaty, doradztwo)
Co to daje?
Z perspektywy pracowników jakość komunikacji zależy w największym stopniu od jakości komunikacji kierowniczej. Zapewnienie kadrze menedżerskiej niezbędnych kompetencji i know-how, umożliwia stworzenie wysoce efektywnego systemu komunikacji, kluczowego dla efektywności komunikacji wewnętrznej.