Internal branding
Czym jest internal branding?
Internal branding to proces budowania firmowej marki wewnątrz organizacji. Jego celem jest sprawienie, aby pracownicy swoimi działaniami potwierdzali obietnice, które są związane z marką. Proces ten znacznie różni się od tworzenia marki firmy na rynku, dlatego nie może być sprowadzony do marketingu wewnętrznego. Markę wewnątrz organizacji buduje się w oparciu o odpowiednio ukierunkowaną strategię komunikacji wewnętrznej, wzmacniającą cechy firmowego brandu.
Wyzwania
- Jak wzmacniać cechy firmowej marki poprzez komunikację wewnętrzną?
- Jak zwiększać identyfikację pracowników z firmą?
- Jak zwiększać atrakcyjność firmy jako pracodawcy?
- Jak diagnozować wizerunek firmy w oczach pracowników?
- Jak wzmacniać pożądaną kulturę organizacyjną?
Poprzez jakie działania zapewniamy niezbędne wsparcie?
- diagnoza firmowej marki w oczach pracowników (badanie opinii, grupy focusowe)
- zdefiniowanie cech firmowej marki / kultury firmy (warsztaty)
- opracowanie projektu komunikacji wspierającej firmową markę (warsztaty, doradztwo)
Co to daje?
Umiejętnie zaplanowane i wdrożone działania budujące firmową markę wewnątrz organizacji skutkują tym, że pracownicy silnie utożsamiają się z firmą oraz stają się zaangażowanymi ambasadorami firmowej marki.
W 2008 r. otrzymaliśmy wspólnie z Eurobankiem nominację w kategorii „Komunikacja Wewnętrzna” do nagrody „Złote Spinacze”, przyznawanej przez ZFPR. Wyróżnienie dotyczy projektu „Internal Branding” realizowanego wspólnie z naszym Klientem.