Internal branding

Czym jest internal branding?
Internal branding to proces budowania firmowej marki wewnątrz organizacji. Jego celem jest sprawienie, aby pracownicy swoimi działaniami potwierdzali obietnice, które są związane z marką. Proces ten znacznie różni się od tworzenia marki firmy na rynku, dlatego nie może być sprowadzony do marketingu wewnętrznego. Markę wewnątrz organizacji buduje się w oparciu o odpowiednio ukierunkowaną strategię komunikacji wewnętrznej, wzmacniającą cechy firmowego brandu.

Wyzwania

  • Jak wzmacniać cechy firmowej marki poprzez komunikację wewnętrzną?
  • Jak zwiększać identyfikację pracowników z firmą?
  • Jak zwiększać atrakcyjność firmy jako pracodawcy?
  • Jak diagnozować wizerunek firmy w oczach pracowników?
  • Jak wzmacniać pożądaną kulturę organizacyjną?

Poprzez jakie działania zapewniamy niezbędne wsparcie?

  • diagnoza firmowej marki w oczach pracowników (badanie opinii, grupy focusowe)
  • zdefiniowanie cech firmowej marki / kultury firmy (warsztaty)
  • opracowanie projektu komunikacji wspierającej firmową markę (warsztaty, doradztwo)

Co to daje?
Umiejętnie zaplanowane i wdrożone działania budujące firmową markę wewnątrz organizacji skutkują tym, że pracownicy silnie utożsamiają się z firmą oraz stają się zaangażowanymi ambasadorami firmowej marki.

W 2008 r. otrzymaliśmy wspólnie z Eurobankiem nominację w kategorii „Komunikacja Wewnętrzna” do nagrody „Złote Spinacze”, przyznawanej przez ZFPR. Wyróżnienie dotyczy projektu „Internal Branding” realizowanego wspólnie z naszym Klientem.